DARMOWA DOSTAWA DLA ZAMÓWIEŃ OD 399PLN | PRODUKTY HAND MADE SZYTE W POLSCE CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA 7-16 DNI

Jak się nie dać jesiennej chandrze?

Kolorowe liście tańczą na wietrze, szeleszczą przy każdym kroku, a lekki wietrzyk przyprawia o dreszcze: nadchodzi jesień. Wraz z opadającymi liśćmi pojawia się wilgoć, chłód i zmiana w naszej codziennej rutynie i zachowaniu. Zwykle mamy mniej energii, małe obowiązki stają się trudniejsze, a mglista ciemność rzuca chmurę na nasz nastrój i zachęca do zamknięcia się w domu. Na najbliższe miesiące usługi dostawy jedzenia, wygodne łóżko i Netflix okazują się naszymi nowymi najlepszymi przyjaciółmi. Jesienna chandra całkowicie nas opanowała. Ale kto powiedział, że nie możemy cieszyć się, czerpać korzyści i pozostać aktywnym i zdrowym również w tym sezonie? Oto kilka sposobów na pokonanie jesiennej chandry.

Czym jest jesienna chandra?

Osoba, która odczuwa jesienną chandrę, doświadcza uczucia niepokoju, depresji, przygnębienia i gniewu. Przy takiej pogodzie typowy jest spadek nastroju i energii. Często jest to spowodowane zmianą biorytmu.

Dlaczego rozwija się chandra jesienna?

Sezonowe zaburzenie afektywne występuje u wielu osób. Aby zrozumieć, jak radzić sobie z tym problemem, najpierw musisz poznać przyczyny jego wystąpienia. Oto czynniki wpływające na rozwój jesiennej melancholii:

Mała ilość światła słonecznego

Wraz z początkiem jesieni słonecznych dni jest coraz mniej. Szare chmury blokują dostęp słońca, dlatego światło przenika w niewielkich ilościach. Z tego powodu w organizmie zaczyna brakować witaminy D. To właśnie wpływa na ludzkie ciało.

Osłabiona odporność

Często odporność jest osłabiona przez zimną i deszczową pogodę, a także niedobór witamin. Powoduje to złe samopoczucie. Przeziębienia mają negatywny wpływ na nastrój i ogólny stan zdrowia.

Coraz krótszy dzień

Jesień to przejściowa pora roku. Kiedy wstajesz wcześnie do pracy jest ciemno, albo dopiero zaczyna się rozjaśniać, kiedy wracasz, zaraz zapada wieczór. Z tego powodu dzień wydaje się krótszy i jakby nie było na nic czasu. Ponadto senność spowodowana ciemnością zauważalnie hamuje procesy pracy. Wszystko to wpływa na ogólną kondycję i nastrój.

mama i dziecko

Pomysły na pozytywne jesienne popołudnia

Lato może już się skończyło, ale to nie znaczy, że powinieneś przestać się świetnie bawić. Jesień ma swoje zalety, więc powiedzmy NIE jesiennej chandrze, a zamiast tego skorzystajmy z dobrego nastroju i spróbuj nowych aktywności.

Zaangażuj się w rzemiosło lub naucz się nowych umiejętności

Jesień ma swoje własne smakołyki: kasztany, kolorowe liście, sosny, żołędzie i wiele innych. Pamiętasz wszystkie rzeczy, których używałeś do tworzenia ozdób w szkole? Dlaczego nie spróbować ponownie niektórych z nich? Możesz zrobić ekskluzywne, niestandardowe pocztówki z liści i jesiennych owoców lub zrobić coś na drutach dla swoich przyjaciół. Nie jest to trudne, wygląda niesamowicie i na pewno będzie dla kogoś ciepłym prezentem. Możesz też doskonalić niektóre umiejętności, które nie mają nic wspólnego z jesienią, np. fotografię. Wszyscy  robią zdjęcia tym wspaniałym i kolorowym jesiennym krajobrazom, dlaczego więc nie nauczyć się tego robić w bardziej profesjonalny sposób?

Poznaj swoje miasto

Czy kiedykolwiek chciałeś coś zrobić w swoim mieście, ale odłożyłeś to, ponieważ możesz to zrobić w dowolnym momencie? To naprawdę częste zachowanie. Można mieszkać w mieście latami i nie znać go zbyt dobrze. Jak na ironię, kiedy masz mało czasu w jakimś miejscu, na przykład na wakacjach lub wymianie językowej, chcesz zobaczyć jak najwięcej i często to robisz. Niech więc ta jesień przestanie odkładać na później eksploracje w Twoim obecnym mieście. Idź do tej kawiarni, którą zawsze mijałeś, ale nigdy nie wchodziłeś, lub odwiedź muzeum, o którym wcześniej nawet nie wiedziałeś. Może jakiś park, o którym nigdy nie myślałeś, stanie się Twoim ulubionym miejscem do biegania? 

Wyjdź w ciągu dnia

Znalezienie czasu na maksymalne wykorzystanie naturalnego światła może być ważnym narzędziem pomagającym dostosować się do zmiany pory roku. Upewnij się, że wychodzisz w szczycie słońca, czyli zwykle około południa lub w porze lunchu.

Aktywność fizyczna

Poświęcenie czasu na utrzymanie aktywności fizycznej w miesiącach jesiennych jest bardzo ważne i pomoże Ci poczuć się zdrowszym, bardziej energicznym i aktywnym. Nawet jeśli nie masz ochoty ćwiczyć, zrób to, może to mieć ogromny wpływ na wzrost poziomu pozytywności.

Bądź bardziej towarzyski

Może to brzmieć jak ważna wskazówka na każdą porę roku, ale jest to szczególnie kluczowe w miesiącach jesiennych, kiedy ciepło domowe może brzmieć bardziej zachęcająco niż odwiedzanie przyjaciół. Spędzanie większej ilości czasu z bliskimi, przyjaciółmi, rodziną i zwierzętami może naprawdę pomóc w radzeniu sobie z przejściem w chłodniejsze miesiące. Pozwala nam również kontrolować, w jakim stopniu pozwalamy, aby zmieniające się pory roku miały na nas wpływ lub zakłócały naszą zwykłą rutynę, czy zainteresowania. Robienie czegoś innego niż zwykła rutyna może pomóc nam poczuć się bardziej otwartymi i pozwolić nam skoncentrować się na dobrych rzeczach i ludziach, których mamy w naszym życiu.

Bądź dla siebie milszy

Zwłaszcza w chłodniejszych miesiącach, kiedy możemy być bardziej podatni na odosobnienie, jest jeszcze ważniejsze, abyśmy poświęcili czas na okazanie sobie życzliwości. Poświęć czas na to, co lubisz robić w wolnym czasie. Nawet jeśli jesteś w stanie znaleźć niewiele czasu, nadal pozwoli ci to czuć się szczęśliwszym, bardziej zadowolonym i ożywionym. 

Dodaj kolory do swojego otoczenia

Kolory mają ogromną moc. Wybieraj żywe, wielobarwne, kolorowe printy na ubraniach, dzięki którym będziesz czuć się radośniej i pozytywniej. Zastosuj tę metodę do wszystkiego, zarówno do strojów, jakie nosisz do pracy, jak również do domowych dresów. Komplet dresowy o wyjątkowych printach pozytywnie wpłynie na Twój nastrój. Tak samo, udekoruj swój dom żywymi kolorami, które wniosą odrobinę radości i życia do Twojego dnia.

Bądź zorientowany na cel i stawiaj sobie wyzwania

W miesiącach letnich pojawia się więcej pozytywności i znacznie łatwiej jest zacząć nowe rzeczy lub odkrywać nowe zainteresowania. W chłodniejszych miesiącach możemy popaść w bardziej komfortową rutynę. Jednak wyznaczając sobie nowe i ambitne cele, pozwalasz umysłowi skupić się na nowych zainteresowaniach, zamiast tego, że jest zimniej i jest mniej światła. Nawet jeśli Twoim celem jest w końcu skończyć czytanie książki, którą dostałeś na urodziny. Wyznaczanie celów i trzymanie się ich w miesiącach jesiennych daje fantastyczne poczucie osiągnięcia.

Ogranicz czas przed ekranem

Bez względu na to, czy oglądasz swój ulubiony program, czy przeglądasz media społecznościowe, jesteśmy stale otoczeni ekranami. Dzięki ciągłemu kontaktowi z internetem łatwo zatracić się w cyfrowym świecie. Ograniczenie korzystania z technologii może korzystnie wpłynąć na zdrowie psychiczne, co może prowadzić do pozytywnego stylu życia. Spróbuj włączyć do swojej codziennej rutyny czasy bez urządzeń.

Żywe playlisty

Wesoła, przyjemna muzyka może poprawić nastrój każdego. Utwórz dla siebie optymistyczną playlistę i włącz ją, gdy będziesz się przygotowywać rano lub w drodze do pracy. Pomoże Ci to wprawić Cię w dobry nastrój, aby rozpocząć dzień.

Udostępnij artykuł

Najnowsze artykuły

Nasze wzory

Sklep

  • Bluza męska bez kaptura

    239,00 
    Wybierz opcje
    Dodaj do ulubionych
    Dodaj do ulubionych